
Kultasulka-kilpailussa etsitään teoksia, jotka ovat kehittäneet mainos-, markkinointi-, ja viestintäalaa. Kilpailun tavoitteena on rohkaista ja kannustaa markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja viestinnän ammattilaisia julkaisemaan teoksia, jotka kehittävät alan toimintaa ja lisäävät sen arvostusta liiketoiminnan johdon ja vaikuttajien keskuudessa.
Kilpailuun osallistuminen on päättynyt vuoden 2017 osalta ja voittaja julkistetaan Markkinointiviestinnän viikkojen yhteydessä syyskuun 6. päivä. Voittaja tai voittajat palkitaan Kultasulka-kunniakirjoin.
Kirjoituskilpailu on järjestetty vuodesta 1978 ja se on kantanut Kultasulka-nimeä vuodesta 1986. Kilpailun järjestää viestintätoimisto Manifesto yhteistyössä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n kanssa.
Kultasulka-kilpailuun voi osallistua kirjalla, joka on julkaistu vuosien 2015-2017 aikana. Kirjojen arvioinnissa kiinnitetään huomiota siihen, kuinka hyvin teos 1) kohottaa alan arvostusta 2) lisää tietoa markkinointiviestinnän tuloksellisuudesta ja 3) kehittää alan toimintaa.
Kilpailuun voi osallistua vain sellaisella kirjalla, johon kirjoittajalla (osallistujalla) on tekijänoikeudet tai tekijänoikeuden haltijan lupa osallistumiseen. Kirjan laajuutta tai kirjoittajien määrää ei ole rajoitettu.
Kilpailuun voi ilmoittautua 30.6.2017 asti kilpailusivustolla olevalla lomakkeella. Kilpailuun osallistuvat työt (1 kpl / teos) tulee toimittaa perjantaihin 30.6. mennessä viestintätoimisto Manifeston toimistolle osoitteeseen:
Viestintätoimisto Manifesto / Mikko Koistinen
Kalevankatu 18 a 4 (2 krs.)
00100 Helsinki
30.6.2017 asti voit ilmoittautua Kultasulka-kilpailuun. Kilpailuun ilmoittaudutaan kilpailusivustolla olevan lomakkeen kautta. Samaan päivämäärään mennessä kilpailuun osallistuvat teokset tulee toimittaa viestintätoimisto Manifeston toimistolle.
Viikolla 34 julkaistaan kilpailun short-lista.
6.9.2017 julkistetaan ja palkitaan kilpailun voittajat Markkinointiviestinnän viikkojen yhteydessä. Voittajiin ollaan tätä ennen yhteydessä.
Kultasulka-kilpailun voittajan valitsee seitsenhenkinen tuomaristo, joka on ansioitunut niin viestinnän, markkinoinnin, yritysmaailman kuin blogikulttuurin ja tutkimuksen parissa.
Tarja Virmala, tuomariston puheenjohtaja, on markkinoinnin ja viestinnän kokenut osaaja. Yli 20 vuoden kokemus viestinnästä erityyppisissä organisaatoissa. Johtaa markkinoinnin ja viestinnän puolesta puhuvaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:tä, joka järjestää myös Kultasulka-kilpailun.
Kati Haapakoski on työskennellyt pian 30 vuotta eri tehtävissä mediassa. Nykyisin hän on Talouselämän toimituspäällikkö, jonka päävastuulla on Markkinointi & Mainonta. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa toimitusjohtajana ja päätoimittajana terveysalan ammattilaisten Mediuutiset-lehdessä ja Taloussanomien markkinointiaiheisten teemasivujen tuottajana sekä kokeillut myös viestintää UPM:ssä. Alan kirjallisuutta ja blogeja hän seuraa työkseen.
Salla Halme on markkinointiviestintätoimisto Recommended Finland Oy:n toimitusjohtaja ja yrittäjä. Hänellä on laaja kokemus b2b-yritysten ja julkisen sektorin moniportaisesta päätöksenteosta ja asiakaskohtaamisten mahdollisuuksista. Salla tunnetaan strategisen viestinnän konsulttina ja kehittäjänä. Twitter: @sallahalme.
Mikko Koistinen on toiminut viestintätoimisto Manifeston partnerina ja yrittäjänä vuodesta 2000. Hän on työskennellyt viestinnän asiantuntija- ja johtotehtävissä yli 20 vuoden ajan ja tehnyt läheistä yhteistyötä lukuisten merkittävien yritysten sekä julkisen sektorin organisaatioiden kanssa.
Minna Pinola on markkinoinnin ja viestinnän kokenut ammattilainen, joka uskoo jatkuvaan kehittymisen voimaan. Tällä hetkellä hän johtaa nopeasti kasvavan Solitan markkinointi- ja viestintätoimintoja. Twitter: @minna_pinola
Mikko Villi, TaT, on journalistiikan professori Jyväskylän yliopiston kieli- ja viestintätieteiden laitoksella. Hän on Helsingin yliopiston viestinnän dosentti. Villin tutkimus on keskittynyt journalismiin, mediatyöhön ja mediajohtamiseen, tarkastellen niitä erityisesti uusien viestintävälineiden ja -ympäristöjen näkökulmasta.
Kilpailuun osallistuminen on päättynyt.